Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
14 czerwca, 2017
Kupno domu - na co musimy zwrócić uwagę?
Kupowanie domu – na co zwrócić uwagę?
21 października, 2017

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, iż bez odpowiedniego propagowania strony internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszej działalności są dość małe. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło wielowymiarowy mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z Twojego sąsiedztwa, potrzebne jest odpowiednie wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ sporo czynników, którymi zajmiemy się w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie określić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – powyżej 95% Nabywców szuka w pierwszej kolejności spółek i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Powinniśmy poczynić wszystko, aby trafili na właśnie naszą firmę, bo przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a ponad 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść i pilnować, żeby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie zastanowić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle znaczące jest założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek zakładów, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż szukający, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej wiedzy.

Aby dodatkowo zwielokrotnić swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, uzupełniamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je aktualizować. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej spółki oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa przedsiębiorstwa. Gdy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy większą liczbę przychylnych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Nabywców oraz tworzenie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.