Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze
12 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne w Google
13 lipca, 2017

Nie od dziś wiadomo, że sieć internetowa niesie za sobą mnóstwo opcji w temacie promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę on-line. W tym tekście opiszemy czym jest marketing internetowy i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Żeby zagłębić się w dyscyplinę związaną z e-marketingiem, odświeżmy sobie na początek na czym polega sam marketing. Sporo ludzi utożsamia to z propagowaniem poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie najliczniejszej grupy Klientów. Aby tak się stało, należy zatroszczyć się o wiele składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promocji, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, konieczna jest systematyczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Odbiorców.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała odrębna branża marketingu – marketing internetowy, zwany także e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów sieci i pozyskać kolejnych Konsumentów. Marketing w sieci to ogół tych kroków, które kojarzymy z pospolitej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać internetu. Gdy nasze działania będą skuteczne, to sprawi, że miejsce naszej firmy w sieci stanowczo ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym odbiorem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu w sieci jest strona www naszej spółki. Wśród podstawowych różnic między zwykłym marketingiem, a marketingiem on-line podkreślamy z pewnością rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie poglądów na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi spotkamy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Opisywaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś w tym artykule skupimy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo korzyści.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dyscyplina marketingu on-line będzie bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Kontrahentów, lecz szczególnie –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opartych na wierności więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing korzysta w szczególności na publikowaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zdecyduje się pozostać z naszą marką na stałe. Oczywiście sporo zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość musi być dostosowana do jej zamiłowań, zwyczajów oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przywiązywać do wartości publikowanych przez nas treści. Jeżeli Google uzna je za wartościowe, to wtedy zwielokrotni to nasze szanse na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, aby teksty były autorskie i nietypowe. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w szukanej dziedzinie, tudzież jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, jest w stanie znacznie oddziaływać na ewentualnych Klientów. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować branżą, w której działamy. Jeżeli chcemy propagować sklep z ciuchami, wtedy dobrym rozwiązaniem jest angaż influencera, który pisze bloga na temat mody.

W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem influencera do propagowania Twojej firmy, klarownie ustalić cele i przeanalizować jaki budżet będziesz chciał na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera musi być elementem większej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Bardzo dużo możliwości, ale też mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania powinny być precyzyjnie uporządkowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.