Pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Kubek termiczny Contigo na każdą okazję
3 września, 2020
Okna energooszczędne
15 września, 2020

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google zdobywamy dojście do położenia firm z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu odnaleźć sprzedawcę ciekawych produktów lub usług. Aby pojawić się pośród firm w danej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich oferowanych usług Google należy wyszukać usługę Google Moja Firma oraz podążając za instrukcjami założyć profil. Każdy następny etap zbliża nas do stworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane jak nazwa firmy czy jej lokalizacja oraz kontakt, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Mając wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje wiele czynników. W głównej mierze duży wpływ ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep albo usługi przeważnie kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym lub umieszczona na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje udostępnione w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o następne równie przydatne dane, które wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki da się wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego należy zapisać kategorie oraz podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking lub czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że wstawiane są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać oraz co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Wstaw produkty, usługi, unikalny opis oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, by opisać najważniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najlepsze słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, z tej przyczyny należy skupić się nad tą częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Wypełnienie profilu tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste publikowanie zdjęć korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom interesujących treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny WWW lub skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, pod którym możemy przekierowywać do wybranej witryny, np. podstrony z usługami lub innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet na cały rok), może być składową marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki odsyłające bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, portalami blogami lub innymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej różne wartościowe źródła. Profil linków ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.