Rodzaje cystern paliwowych

Agencja interaktywna - Pozycjonowanie stron - Reklama w Internecie - Kampanie reklamowe w Internecie - Reklamy Adwords
Reklama internetowa – sposób na nowych klientów
12 stycznia, 2017
Usuwanie zmarszczek Toruń termolifting twarzy redukowanie zwiotczałej skóry
Bezinwazyjny termolifting skóry
29 stycznia, 2017

Samochodowy transport paliw to najczęstszy sposób doprowadzania tego typu ładunku szerokiemu kręgu odbiorców. Normy transportu paliwa są dokładnie sformułowane w prawie narodowym, europejskim jak i międzynarodowym. Ze względu na poziom skomplikowania i duże ryzyko, są to niezwykle kompletne ustawy. Akty opisują między innymi wymogi techniczne samochodów wdrażanych do przewozu materiałów niebezpiecznych, restrykcje dotyczące przejazdu, oznaczenie tych pojazdów, rodzaje materiałów niebezpiecznych i reguły ich kontroli. Przedmiot tak rozległego określenia tematu jest oczywisty – likwidacja lub obniżenie ryzyka związanego z przewozem, jak i obniżenie prawdopodobieństwa powstania kolizji.

Najczęściej paliwo dostarcza się w specjalnie zbudowanych cysternach. Autocysterny powinny urzeczywistniać niezwykle surowe kryteria technologiczne, aby przewożone w nich wyroby były całkowicie zabezpieczone przed elementami materialnymi. Kierowanie takimi pojazdami nie jest proste i w tej kwestii niezwykle ważne są umiejętności kierowcy, za równo te logistyczne, jak i techniczne.

W niniejszym materiale postaramy się starannie opisać modele cystern paliwowych. Jeśli jesteś młodym kierowcą, te informacje będą doskonałym uzupełnieniem Twoich umiejętności.

Jakie są rodzaje cystern do przewozu paliwa?

Cysterny na paliwo odróżniają się przede wszystkim budową, wyposażeniem i możliwościami wykorzystania. Funkcjonuje kilka podstawowych rodzajów:

  • cysterny stałe – są zdolne pomieścić ponad 1000 litrów substancji. Taki model jest trwale połączony z pojazdem lub stanowi nierozerwalną część jego konstrukcji.
  • cysterny mobilne – objętość takich cystern jest większa aniżeli 450 litrów. Wyróżniają się elastycznością co oznacza, że mogą być w elastyczny sposób „dołączane” do innych ciężarówek.
  • kontener-cysterna – jest to urządzenie przewozowe pasujące do definicji kontenera, które łączy zasobnik wraz z oprzyrządowaniem umożliwiającym przeniesienie kontenera-cysterny bez znaczącej zmiany jego orientacji na płaszczyźnie
  • cysterny odejmowalne – są to urządzenia odmienne niż cysterny stałe, mobilne i kontenerowe o kubaturze większej niż 450 litrów, które są skonstruowane do tranzytu towarów wraz z ich rozładunkiem. Takie cysterny montuje się na naczepach samochodów a ich przenoszenie możliwe jest po wypróżnieniu ładunku.

Wyposażenie cysterny paliwowej

Zaopatrzenie jakiejkolwiek cysterny zostało szczegółowo przedstawione w takich dokumentach prawnych jak Umowa ADR, Zarządzenie Ministra Transportu w kwestii wymogów mechanicznych dozoru technicznego, oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie systemu monitorowania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i ochronie urządzeń technologicznych. W wyposażeniu każdej cysterny powinny się znaleźć takie akcesoria jak:

  • wewnętrzne zawory odcinające – zainstalowane wewnątrz kontenera bądź w kołnierzu akcesoryjnym. Stanowią główne zamknięcie w cysternach. Zawory uruchamiane są z góry lub z dołu.
  • zewnętrzne zawory blokujące – zainstalowane na końcu każdego kanału rurowego spustowego. Są zamknięciem początkowym dla cystern które zawierają w 3 części kodu literę A, oraz dodatkowym zamknięciem dla cystern zawierających w 3 części kodu literę B.
  • korki gwintowane – są mocowane na brzegach przewodów rurowych. Powinny być na tyle hermetyczne, aby podtrzymać pojemność cysterny.
  • przyłącza do załadunku – te elementy powinny być zaopatrzone w zapasowe złącze do rozłączania nalewu. Dodatkowo powinny być wyposażone w tabliczkę wyprodukowaną z surowca wytrzymałego na korozje, zawierającą dane o nazwie wytwórcy, numerze normy, dacie produkcji i aktualnego badania mechanicznego, a także wysokości ciśnienia próbnego. Pojedyncze przyłącze musi zapewniać hermetyczność zintegrowania, przy jednoczesnym powstrzymaniu automatycznego otwarcia.
  • zawory bezpieczeństwa – są to sprężynowe wentyle bezpieczeństwa . Powinny być otwierane mechanicznie pod ciśnieniem wynoszącym między 0,9 i 1,0 wartości ciśnienia roboczego cysterny.
  • przewody wentylacyjne – ich zadaniem jest utrzymanie ciśnienia wewnątrz cysterny na poziomie ciśnienia atmosferycznego.
  • falochrony i przegrody – te akcesoria powinny być kopulaste o powierzchni wgłębienia nie mniejszej niż 10 cm. Powierzchnia falochronów musi obejmować nie mniej niż 70% profilu urządzenia. Falochrony i przegrody są elementami stabilizującymi zbiornik.
  • izolacja cieplna – ochrania przenoszony ładunek przed wystudzeniem, lub też nagrzaniem w zależności od rodzaju transportowanego ładunku. Izolacja może obejmować ochronę przeciwsłoneczną, jak i kompletną ochronę pojemnika.

Nowoczesne cysterny na paliwo to połączenie stabilnej budowy i niezawodnych surowców. Dobrej jakości elementy oprzyrządowania umożliwiają komfortową obsługę. Na dzień dzisiejszy z całą śmiałością możemy Wam zarekomendować cysterny paliwowe Bioeco Sacim. Firma ta może pochwalić się najnowocześniejszym modelem jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najmniej ważącej w Europie, cysterny o zarysie owalnym, który zyskał dobre oceny w branży komunikacyjnej. Marka Bioeco Holding zapewnia nie tylko ogromny wybór nowoczesnych cystern, lecz także dobre warunki inwestycyjne.

Kup najlepszą cysternę w branży. rynku. Wstąp na stronę i odkryj najnowsze modele: cysterny paliwowe

Komentarze są wyłączone.