Interesujące koncepcje na opracowywanie stron przybywają jak słynne „grzyby po deszczu”, bowiem coraz większa ilość Odbiorców w Polsce robi zakupy przez internet, a do sklepików stacjonarnych chodzą jedynie zapoznać się z określonym artykułem (a mianowicie tym, jak na przykład on w rzeczywistości wygląda). Istnieją sytuacje, iż pełne sklepy przenoszą się do wirtualnego świata, zostawiając opustoszałe lokale oraz licząc na znaczne oszczędności. Co więcej każdy Interesant w dużej części przypadków może liczyć na to, iż artykuł jest naprawdę odpowiedniej jakości, np. żaden inny Klient go wcześniej nie ubierał. Małe oraz duże firmy zgłaszają się więc do agencji reklamowych, aby te zajęły się utworzeniem przyciągającej i praktycznej strony internetowej. Projektanci stron opracowują zatem coraz to bardziej nowatorskie strategie, w większości bazujące na WordPressie.
Najważniejszym trendem w 2016 roku była uniformizacja szaty ilustracyjnej i poukładania wszelakich aspektów na stronie. W większości przypadków była ona rozdzielona na dwie bądź trzy części, jednakże konsumenci szybko się znużyli „klonowanymi” wzorami. Wszelakie znane strony, przykładowo punktów z ubraniami, wyglądały identycznie, natomiast to na pewno przedłożyło się na sprzedaż. Obecnie układ strony, projektowanie grafiki i pozostałych modułów krótko mówiąc nie dokonuje się już na tych regułach. Webmasterzy zmierzają do wyeksponowania specyficznych właściwości specjalizacji Klienta.
Kierunek taki stał się wyjątkowo atrakcyjny i bazuje na wyzyskaniu poprzez grafikę całej rozpiętości wyświetlacza. Po pierwsze – spostrzegawczość klienta wcale nie roztacza się na kolejne szczegóły, po drugie – przekonuje dobrze dobraną grafiką do późniejszego przeszukiwania strony. Ekrany inicjalne wypełnione są w całości zdjęciami, grafiką z treścią reklamową lub przyciskami akcji. Mogą być stałe bądź spełniać rolę slydera. Sporym walorem jest to, iż takie fragmenty dopasowują się na potrzeby ekranów na laptopach i ogromnych monitorów. Idealnej jakości zdjęcie powinno zrobić profesjonalne studio graficzne.
Duża, wysokiej jakości grafika zaciekawi oko niejednego Klienta. To efektywny zamysł, ażeby uatrakcyjnić charakter witryny. Przeważająca część odbiorców jest wzrokowcami, więc jeszcze bardziej opłaca się w taki komponent zainwestować. Ogólnie rzecz ujmując nie wykorzystujmy w rzeczywistości jednak z tzw. banków gratisowych grafik, szczególnie wówczas, gdy nasza firma ma się autentycznie wiązać z profesjonalizmem. Lepiej zlecić zaprojektowanie fotografii rzetelnemu grafikowi, który zatroszczy się o to, aby wszystkie posiadały odpowiedni klimat oraz korespondowały z układem strony.
Material design to zabieg bazujący na gładkich barwach oraz na korzystaniu z świateł oraz cieni. Google zainspirowało się w tym przypadku klasycznym papierem oraz tuszem. Priorytetowym zadaniem było podniesienie czytelności witryn, jak i unowocześnienie deficytów, jakie były dostrzegalne w trendzie flat. Innymi słowy, material design to: ulokowanie w trójwymiarze (zgodnie z drabiną segmentów), dynamiczne oraz harmonijnie wkomponowane kolory (jeden kolor pierwszorzędny i pozostały kolor pomocniczy, m in. do podkreśleń), praktyczne ikonki (maksymalnie naturalne, z regularnymi zakończeniami linii, z zastosowaniem proporcji 2dp), fotografie oraz ryciny wektorowe (dopasowane do charakteru strony internetowej; tekst znajdujący się na fotografii musi obligatoryjnie znajdować się na gradiencie; krótko mówiąc nie możemy przesadzić z przyciemnianiem) i typografia oparta o profil Roboto.
Większość użytkowników Internetu absolutnie nie otrzymuje od sprzedających tego, czego się domagają. Trafiają na stronę www i co oglądają? Nieatrakcyjny projekt logo, sporo niepotrzebnych artykułów (jakie mogą przewijać w nieskończoność), natomiast finalnie są zarzucani ulotkami informacyjnymi o tym, by bezwzględnie wpisać się do newslettera, skorzystać z promocji (które bez wątpienia za chwilę się zakończą) bądź omówić ważne kwestie z fachowcem (jaki co chwilę włącza się na czacie i nie jest to „żywa osoba”). Odbiorcy potrzebują tego, aby osiągnąć emotywną styczność z produktem lub jeżeli to osiągalne – ze sprzedającym. Absolutnie nie chodzi tu o „handlowanie się”, ale możliwość zaufania. Świetnym zamysłem jest więc opowiedzenie cokolwiek o własnej firmie. W ostatnim czasie opisuje się to wyrażeniem „storytelling”, czyli informowanie o tym, kim się jest, co może zaoferować ten wytwórca itd. Zaprezentowana strategia reklamy ekspresowo trafia do konsumentów oraz daje atrakcyjniejsze efekty aniżeli denerwujące okna, które wyskakują co chwilę.
Jeśli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, kliknij w odsyłacz tutaj – Projektowanie Logo Toruń – a znajdziesz znacznie więcej informacji.