Jak otworzyć sklep internetowy – wiemy jak to zrobić

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – świetna rozrywka dla każdego
Grudzień 17, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, rehabilitacje na basenie – postaw na aktywność w wodzie
Styczeń 12, 2018

XXI wiek to nieustanny rozwój kultury konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieprzerwanie poszukują nowych produktów i pragną mieć coraz więcej. Niewiele jest argumentów na to, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Kupowanie wartościowych artykułów to jedno, lecz musimy także zapewnić sobie też kosmetyki, jedzenie – w skrócie – to, co jest nam niezbędne do egzystencji. Wiele osób życie spędza w nieustannym biegu i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Zbawieniem może okazać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Każdy z nas łatwy wyliczy niemało przykładowych osób, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w hipermarkecie dwa razy w miesiącu, by przyoszczędzić sobie notorycznego wyłażenia po niezastąpione zapasy. W dzisiejszych dniach niektóre sklepy poszły jeszcze wyżej i gwarantują takowym przywiezienie produktów do domu.

Wyżej przywołana tematyka tyczy się po pierwsze osób zajętych, tkwiących latami w biurze. Robi im się źle, gdy trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. Pracoholicy ochoczo sięgają wówczas po e-sklep oraz hurtowo kupują upominki dla bliskich. Tym samym – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.

Znamy już kluczowy cel stworzenia sklepu internetowego, a więc musimy namyślić się jak ów sklep ma się prezentować. Nie ma sensu próbować osiągnąć niemożliwego. Jeśli sklep internetowy ma nam dać konkretne profity, wówczas zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie silnych i gorszych stron, widoków i niebezpieczeństw to totalna podstawa. Odnosi się to zarówno do naszego nowego sklepu, jak również konkurencji. Należy sprawdzić jakie liczby generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie określenie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was e-sklep może być dostosowany do Konsumenta ogólnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości dziedzin produktów, ale także dla przykładu przyciągać do sklepu internetowego przede wszystkim płeć piękną, z powodu licznej oferty kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Sumiennie zbadajcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Jest taka możliwość, że będzie musieli w pierwszej fazie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Pamiętajcie, iż otwarcie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, koniecznie winniśmy zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy wcześniej prowadziłeś biznes, musisz jedynie zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Następna analizowana składowa dotyczy produktów. Gdy już zdecydujemy się czy zaoferujemy coś branżowego, z hermetycznej działki, czy też produkty powszechne, wyrabiane na szeroką skalę, koncentrujemy się na sumiennym wyborze kolportera. Rzetelność, terminowość i wiarygodność, to musi być grupa cech, na którą trzeba zwrócić uwagę. Rzecz jasna na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się przełożenie jakości na koszta. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Dostawca już wybrany? W tym momencie wypada zadbać o opisy towarów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Wchodzimy właśnie w kwestię promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Jeżeli chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to wtedy powinniśmy postawić na zredagowanie oryginalnych opisów – chwytliwe dla Odbiorców, lecz również zoptymalizowane pod SEO, żeby dobrze nam znana wyszukiwarka Google traktowała te opisy jako unikalne. W przypadku skopiowanych treści – narzędzie wyszukujące oceni nas negatywnie i nie zapewnimy sobie czołowej lokaty w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Sprawy związane z produktami już za nami – czas na zagwarantowanie właściwych form płatności. Do najpopularniejszych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań będziemy chcieli także zagwarantować Odbiorcom uregulowanie należności przy odbiorze oraz z góry. Ważnym będzie, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy naszkicowany plan działania oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Teraz trochę spraw technicznych.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. W niektórych przypadkach wystarczy nawet bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji musimy ją wykupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W kwestii hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one zbyt wiele ograniczeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.