Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze

dj na wesele dj na wesele warszawa oprawa muzyczna imprez
Oprawa muzyczna wesel – DJ, konferansjer i wodzirej
3 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
14 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli trafiamy na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje też home staging – czyli zespół wszystkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, najczęściej będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego wypada podjąć wszelkie działania, by nasz dom wyglądał zjawiskowo. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, dlatego warto skontaktować się ze specjalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – rozpocznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz sukcesywnie szukała sposobów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie niezbędne działania remontowe, uprzątnąć cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Dlaczego tak się stało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest dużo lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na podziw specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a dziedzina zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych prac z tej dziedziny.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki programowi „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, iż mogą dużo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wszystko przez to, iż nasi rodacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się niemal codziennie, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała konkretny szablon, lecz korzystający z niego musieli reagować na wyzwania ulegającej przemianom mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko działania wpływające pozytywnie na urodę mieszkania. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach wdrażania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zachęcić potencjalnego Klienta do obejrzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Nie zapominajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Podstawowe koncepcje Barbary Schwarz głosiły, iż dużo zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak wiele osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej wynająć specjalistów z agencji nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posesja wypadła okazale.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.